Eco-Școala – calea spre dezvoltare durabilă (faza I)
|
Perioada implementării
|
01 Octombrie 2011 – 31 Martie 2012
|
|
Sursa de finanțare
|
Embassy of Finland in Bucharest
|
|
Buget
|
7870 EUR
|
|
Scopul
|
Introducerea unui model de învățământ liceal din Chișinău, care presupune aplicarea cunoștințelor teoretice dobândite în activități practice, folosind metode de observare și analiză, să promoveze munca în echipă și participarea civică.
|
|
Activitățile principale
|
- Consiliul Eco-Școlii creat și a aprobat Regulamentul de funcționare, care prevede metode de alegere și realegere a membrilor, responsabilitățile, obiectivele, drepturile, frecvența ședințelor etc.
- Consiliul Eco-Școlii a făcut o evaluare a mediului școlar și a identificat domeniile prioritare bazându-se și pe situația de mediu din Chișinău
- Au fost organizate anumite activități practice, cum ar fi curățarea albiei, menținerea curățeniei, plantarea copacilor și discuția cu populația despre importanța menținerii apei curate.
|
|
Rezultate
|
- Consiliul Eco-Școlii creat și format din elevi și profesori de la liceu;
- Un nou model de educație în domeniul dezvoltării durabile creat pe baza unui liceu, care ar putea fi implementat la scară națională, în mai multe școli din țară, contribuind astfel la construirea unei mentalități adecvate a cetățenilor față de protecția mediului în ansamblu țară;
- Activități practice de mediu cu participarea școlii organizate (curățarea albiei râului de gunoi, monitorizarea calității apei în râu, comunicarea rezultatelor în școală etc.)
- Broșura „Eco-Școală - o șansă pentru noi și Pământ”, elaborate, tipărită și difuzată în alte școli la scară națională.
|