Proiecte
Cultura ajută oamenii să se alăture și să economisească apă

Perioada implementării

   1 Iulie 2016 – 31 Octombrie 2016

Sursa de finanțare

   US Embassy Grants Program

Buget

   10000 USD

Scopul

   Scopul proiectului este de a consolida societatea din Republic Moldova prin implicarea diferitelor grupuri etnice în împărtășirea valorilor lor culturale și unirea tuturor împreună în jurul unei provocări comune de economisire a resurselor de apă pentru generațiile actuale și viitoare. Revigorarea vechilor tradiții de protecție a naturii în diferite regiuni ale Moldovei, inclusiv în regiunea transnistreană și promovarea mesajului de protecție a apei între diferite grupuri etnice ale societății și consolidarea întregii populații că lipsește apă și populația Moldovei ar trebui să se unească pentru a salva resursele de mediu pentru generațiile actuale și viitoare și vor facilita dialogul între diferite grupuri etnice ale societății moldovenești.

Activitățile principale

Faza organizatorică a proiectului include pregătirile pentru Festivalul Râurilor care va avea loc în septembrie 2016:

• Identificarea artiștilor populari, a grupurilor de dans, a artiștilor meșteșugari din toată țara și invitarea lor să participe la festival;

• Pregătirea programului festivalului pentru a dezvălui cel mai important mesaj al festivalului: „Cultura ne leagă” și „Râurile noastre ne leagă”

• Pregătirile logistice pentru festival;

• Activități de promovare pentru festival.

 

Faza de dezvoltare va include:

• Eveniment de o zi la sfârșitul lunii septembrie sau începutul lunii octombrie. Evenimentul va fi inaugurat de reprezentanții Ministerului Culturii, autoritățile publice locale și organizația donatorilor. Se presupune că vor participa cel puțin 2000 de oameni, mass-media vor fi invitați să evidențieze evenimentul.

• Ateliere gratuite de meșteșuguri și bucătărie tradiționale vor fi organizate pentru participanții la eveniment.

• Se va organiza un workshop pentru participanți pentru a împărtăși și discuta despre tradițiile lor locale legate de apă și practicile lor de menținere a acestora curate.

 

Faza de închidere include:

• Pregătirea publicității video distribuite pe internet pentru a invita publicul la eveniment despre și a distribuirea prin intermediul paginilor web relevante.

  • Pregătirea a cel puțin 5 articole și comunicate de presă înainte și după festival și publicarea lor pe site-uri web, pagini de socializare și pe paginile web ale partenerilor.